top of page
תכנית הלימודים בבית הספר היסודי
כיתה א'
בכיתה א' אנחנו מזמינים את הילד/ה לעשות ביחד את הצעדים הראשונים המודעים לתוך העולם שסובב אותם, עולם בו התנסו ואותו הכירו בשבע השנים הראשונות בדרך פחות מודעת.
אנו מנסים לאפשר להם לגלות את ה'חוקיות' של העולם הסובב אותנו בדרך עתירת חוויה, רגש ועשייה, ופותחים בפניהם את שפות העולם השונות; שפת הצורות בעולם, שפת הצבעים, שפת הצלילים, שפת המספרים, השפה הכתובה...
כיתה ג'
כיתה ג' פוגשת את הילדים באותו 'משבר גיל 9' שאנו מרבים לדבר בו בחינוך ולדורף. אנו מתייחסים אליו כאל נקודת מפנה משמעותית ביותר בחייו של האדם המתפתח, ומרגישים שמפגש ומענה נכון ל'משבר' זה, הם מפתח ליחסו של הילד/ה נער/ה לעולם ולעצמם.
סביב גיל זה הילדים חווים את עצמם (באופן מודע יותר או פחות) כנפרדים מהעולם ומה'אחדותיות' שהיו שייכים לה עד כה. הילדים חווים לפתע חווית 'אני' ו'אתם' ביחס להורים, למורה ולחבריהם.
כיתה ד'
במהלך כיתה ד' מתחיל להופיע שינוי גדול בילד. חלפה תחושת האחדות עם העולם והילד חווה (לא בתודעתו, אבל עמוק בתוך ישותו) כאן אני ושם העולם, מופרד ממני. תקופות הלימוד נותנות מענה לחוויה זו, מסייעות לעבד אותה ולהיעזר בה על מנת ללמוד עתה על העולם ולהתבונן בו.
בשנה זו נתמכת החוויה הנפשית גם במטלות ראשונות של פרוייקטים אישיים מעולם התוכן הכיתתי.
כיתה ה'
בכיתה ה' הילדים מוכנים לעשות צעדים נוספים אל תוך עולם המבוגרים. כעת נולדת בהם היכולת להתבונן לאחור ולתפוש באופן ממשי יותר את מרחב המקום והזמן – הם נפתחים לעולם ולזמן (עבר, הווה ועתיד) ומוכנים להיכרות רחבה יותר עם העולם. לא רק סביבתם הקרובה - אלא ממש היכרות עם תרבויות קדומות (עבר רחוק, תרבויות אחרות וכו'), גיאוגרפיה של ארץ ישראל כולה ולא רק הישובים שלהם...
בית ספר מחובר לזמן ולמקום – טבע ארץ ישראלי ומסורת יהודית
תכנית הלימודים בבית הספר הולמת את התקופה והחברה בה אנו חיים, מתוך התאמה למערכת החינוך הישראלית, לערכי החברה ההומניסטית ולתרבות היהודית.
אי לכך, כל חגי ישראל מצוינים ונחגגים. חלק מהחגים נחגגים במתכונת כיתתית וחלקם במתכונת בית ספרית או קהילתית...
bottom of page