החזון שלנו
עמותת יסמין לחינוך אנתרופוסופי פועלת לאור גישת חינוך ולדורף,
בהתאמה לרוח התקופה, הסביבה והמורשת החקלאית בהן אנו חיים.
העמותה רואה לנגד עיניה את צרכיהם ואת התפתחותם הרגשית, החינוכית והחברתית של ילדי בית החינוך, ושואפת להטמיע בהם ערכים ומיומנויות לחיים בוגרים מלאי משמעות.
עמותת יסמין מתווה דרך של שקיפות פנים ארגונית בתהליכי קבלת החלטות,
ופועלת לצמיחתה של קהילה המעודדת עשייה, יוזמה וחברות,
שבבסיסה מטרה משותפת והיא לשאת את טובתם של ילדי בית החינוך בהווה ובעתיד.
החזון החינוכי
בית חינוך יסמין פועל על-פי גישת החינוך האנתרופוסופי (מילולית: "חכמת האדם"), הרואה באדם יישות מורכבת מגוף, נפש ורוח. מטרת החינוך הינה לטפח את הילד.ה להיות אדם חושב, מרגיש ויוצר, היכול לפעול בעולם מתוך חירות.
הגישה האנתרופוסופית רואה את הילדה והילד כישות מתפתחת, מתהווה וצומחת. המערכת החינוכית העוטפת את הילד.ה מוכוונת לתת תשובה חינוכית ולימודית שמתאימה לשלב התפתחותי בו נמצאים הילדים.
מטרת חינוך ולדורף היא ליצור מערכת שתטפח, תדגיש ותעודד את התפתחות עולם הרגש והחוויה הפנימית של התלמידים, ותצייד אותם בכלים אשר בעתיד יאפשרו להם להיות בני אדם חופשיים לבטא את ייחודיותם, ולהעניק מאיכויותיהם לעולם.
הלימוד הוא יצירתי ומלא חוויות, הקשור לעולמם הפנימי של הילדים. כל מקצוע ומקצוע נלמד באופן אומנותי, תוך הפנמה מלאת חיים ופעילות של נושאי הלימוד כולם, וליווי עמוק וחם של כל ילד וילדה. על כן, בנוסף להכשרתו בהוראת מקצועות ובהתפתחות הילד, עובר המורה כחלק בלתי נפרד מלימודיו בסמינר הכשרה הקשורה לעבודה פנימית, הקשבה ועוד.
אנו רואים חשיבות גדולה במגוון תרבותי, מתוך הכרה בזהות אנושית אוניברסלית. בבית החינוך נלמדות שתי שפות זרות החל מכיתה א' - אנגלית וערבית. תכני הלימודים כוללים התייחסות למורשת היהודית, לצד עולמות תוכן מיתולוגיים וסיפורי עמים.
אנו שואפים לשילוב מיטבי של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת בית החינוך, מתוך תמונת האדם והחברה כולה, ומתוך הכרה במגוון הצרכים והמתנות. אנו רואים באתגרים הזדמנות לשיתוף פעולה, ומבקשים להתוות לילדינו דרך של התפתחות ביצירת חברה אוהבת, אמפתית ובריאה.
ילדי בית החינוך רוכשים כלים ומיומנויות שהיוו תשתית לחיים בוגרים בעלי משמעות, הגשמה ומוסר, ואשר יאפשרו את פועלם בעולם מתוך חופש המחשבה, תוך יכולת התמדה ועבודת צוות.
החזון הקהילתי
עמותת יסמין רואה את בית החינוך כמרכז חינוכי של קהילה, סביבה, יצירה ותרבות.
אנו, תושבי בנימינה והמושבות סביב לה, חברנו יחד ברצון לפעול בתוך סביבתנו הפיזית, הטבעית והמקומית מתוך תחושת חיבור אמתית לערכים ולעקרונות אשר הקימו את המושבות בבקעת הנדיב. חברנו יחד ברצון להקים מסגרת חינוכית ערכית, יוזמת, הפועלת מתוך אחריות אישית, חברתית וקהילתית.
הקשר האנושי, תחושת השייכות והערבות ההדדית הם בסיס המערכת החינוכית אותה יצרנו, והם משתקפים לילדינו באופן יומיומי במסגרת העשייה הקהילתית בבית החינוך.
החזון הסביבתי-אקולוגי
בית חינוך יסמין מחויב לחנך ולפעול לטובת מימושם של ערכים להגנת הסביבה ולטיפוחה – אנו עושים מאמץ לא לזהם ולא לצרוך מעבר לדרוש לנו, למחזר את שניתן ולעשות שימוש חוזר כשמתאפשר. במפגשי הקהילה לא נעשה שימוש בכלים חד פעמיים וחומרי הניקיון שלנו אינם מזהמי קרקע ומים.
ילדי בית החינוך נהנים מתזונה צמחונית עשירה. חצרות בית החינוך משופעות בערוגות שהילדים מטפחים, במתקני המשחק שנבנו על ידי חברי הקהילה מחומרים טבעיים, ובשגרת היום קיים שיח בלתי אמצעי עם סביבתנו הטבעית מתוך רגישות ואחריות סביבתית. זוהי האקולוגיה החינוכית שלנו.
בית חינוך יסמין שואף לקיים מערך חקלאי קהילתי, כחלק מסביבת חיים מצמיחה ומפתחת לילדים ולהוריהם, ומתוך רצון לשימור המורשת החקלאית הייחודית של המושבות בנימינה וגבעת עדה. בית חינוך יסמין מפעיל את "השדה הפתוח" - שדה חקלאי אקולוגי לימודי, אשר מניב שפע של ירק ופרי, ויש בו הזמנה ליזמות, לחדשנות ולשיתופי פעולה. על פי תכנית הלימודים בשדה הפתוח, הילדים יחוו את מחזוריות השנה והגידולים המתאימים לכל עונה, ייחשפו לתהליך השלם של עבודת האדמה, יעבדו בגן הירק ובערוגות בשטח בית החינוך ובחווה ויצטרפו לעבודה במשקים השונים. זכינו בשותפים לדרך - חקלאי המושבות בראש ובראשונה, הגינה האורגנית והמקיימת של נמרוד ולד בפרדס חנה השכנה, ארגון השומר החדש ועוד.